SAP Sun Safety

 

Heat Illness Prevention Procedures

 

We will now refer to the following website 

 

 

Duration of the permitted playtime at the SAP will be as follows

 

Red  No Outdoor play (Unless playing with water, in the shade, and drinking water, not to exceed 30 minutes)

 

Orange  Outdoor play limited to 30 minutes (Unless playing with water, in the shade, and drinking water, not to exceed 45 minutes)

 

Yellow  Outdoor play limited to 45 minutes (Unless playing with water, in the shade, and drinking water, not to exceed 60 minutes)

 

Green  Outdoor Play is ok.

 

 

These guidelines have been put in place in order to prevent heat strokes and heat-related illnesses. Children have poorly developed body temperature regulation and are also short so they are closer to the ground. They also tend to become absorbed in playing and forget to drink water or liquids. Since young children cannot take effective measures against heatstroke on their own, it is important that adults protect children from the risks of heatstroke. 

 

Teachers of the SAP will also remind the children to drink water every 15 minutes when playing outdoors. Children will also be reminded to drink water indoors during the summer.

 

Frequent hydration is essential in preventing heatstroke. Children move around a lot and have an active metabolism, so they are easily affected by sweat and dehydration. Children should drink barley tea, buckwheat tea or water at least once every 1-2 hours and carry a PET bottle or water bottle with them when possible.

 

 

 

ここでは、以下のサイトを参照することにします。

環境省熱中症予防情報サイト グラフ今日那覇(沖縄県) (env.go.jp) (日本語)

 
SAPで許可された遊び時間は以下の通りです。
 

赤色 - 屋外での遊びは禁止(水遊び、日陰での遊び、水を飲んでいる場合は30分以内

オレンジ色 - 屋外での遊びは30分まで(ただし、水遊び、日陰での遊び、水を飲んでいる場合は45分以内)

黄色 - 屋外での遊びは45分まで(水遊び、日陰での遊び、水を飲んでいる場合は、60分以内)

緑 - 屋外での遊びが可能です

 

これらのガイドラインは、熱中症や熱関連疾患を予防するために設けられたものです。子どもは体温調節機能が発達しておらず、また背が低いので地面に近いところにいます。また、遊びに夢中になり、水や水分を摂るのを忘れがちです。小さな子どもは自分で熱中症対策をすることができないので、大人が子どもを熱中症のリスクから守ることが大切です。

SAPの先生たちも、屋外で遊ぶ際には15分おきに水を飲むよう子どもたちに注意を促します。また、夏場は屋内でも水を飲むように子どもたちに促します。

熱中症の予防には、こまめな水分補給が欠かせません。子どもたちはよく動き回り、新陳代謝が活発なので、汗や脱水の影響を受けやすいのです。子どもたちは少なくとも1~2時間に1回は麦茶やそば茶、水などを飲み、なるべくペットボトルや水筒を持ち歩くようにしましょう。