第4回 大学職員向け勉強会 / #4 Study Sessions for OIST Staff (JPN)
Date
Location
Description
*This session will be conducted in Japanese. English session will be offered from September.
「FY2023事務職員向け勉強会」を改題して内容もアップグレードしました。
研究活動というものを良く知って、科学技術の大学院大学という職場の本質への理解を深めることに興味をお持ちではありませんか。毎日の仕事の中で、実際に研究者や研究活動に触れる機会は少ないかもしれませんが、それでも、大学組織への理解が深まれば、皆さん自身の視点や視野はどう広がるでしょうか。自分の役割の意識や、仕事のプロセス、部署間コミュニケーションは、どう変わっていくでしょうか。体系的な基礎知識を提供しつつ、気兼ねなく遠慮なく思い切り質問できるインタラクティブ形式で開催します。管理職の皆様はもちろん、全ての職員の皆様のご参加をお待ちしています。
このシリーズは、4回のセッションで展開します。新情報も追加され、リピート参加大歓迎です。全シリーズ詳細はこちら。
第4回 「大学組織」 (2024年7月7月18日(木)13時半~14時半 @C700)
研究機関のいろいろ、国立大学法人、大学院大学、大学の研究環境整備支援、科学技術イノベーション政策、地域貢献、組織図と業務フローを考える
プレゼンター:島貫瑞樹(プロボストオフィス)、ファシリテーター:永井あゆみ(C-Hub)
事前登録不要です。現地にて出席記録を行います。
C-Hub is pleased to host a series of sessions for members in the administrative and management divisions to provide basic overall knowledge of OIST’s research activities, and to connect this understanding to a broader perspective of your role in the organization.
Are you interested in learning about the synergies between the research and educational activities of universities, and understanding the ways in which the different parts of OIST carry out the institution’s mission and goals? How might this broader, longer-term perspective change your daily work?
Session 4: Organization of Universities (July 18th, 13:30-14:30 @C700)
Presenter: Mizuki Shimanuki, Provost Office Facilitator: Ayumi Nagai, C-Hub
No prior registration is required. Attendance will be recorded on-site.
Subscribe to the OIST Calendar: Right-click to download, then open in your calendar application.