February 2023 Newsletter 2023年2月のニュースレター
FY23-24 Registration is Now Open
新年度の登録受付が始まりました
- All Afterschool Program and Holiday Program families must register by clicking the following link, review the handbook and submit a Handbook Acknowledgment Form (English / Japanese), as well as a parent/user personal information agreement form (If you choose to) if you haven't done so already.
-
If you would like to register for an additional service, please click one or more of the links below.
-
If any of your information has changed (emergency contact number or email, child's medical information, etc.), please submit a new form. You can find links to all the required forms here.
***Paperwork for change(s)/additional services must be submitted by no later than March 20th, by 5PM.***
IF YOU WOULD LIKE TO WITHDRAW/MAKE A SERVICE CHANGE, PLEASE CLICK HERE AND SUBMIT THE PROPER FORM/S BY NO LATER THAN 5 PM ON MARCH 20TH.*****
2023年度の登録受付を開始しました。3月20日までにSAP登録フォームから新学期の登録を完了させてください。
- アフタースクールプログラムとホリデープログラムをご利用の方は、こちらのリンクから登録し、ハンドブックをご確認の上、ハンドブック承認書 (英語/日本語) および、 まだ提出されていない場合は、保護者/ユーザー個人情報同意書をご提出ください。(同意される方のみ)
- その他のサービスをご希望の場合は、以下のリンクをクリックしてください。
契約書: アフタースクール(ホリデープログラム含む), ホリデープログラムのみ, 送迎サービス
- 登録内容に変更があった場合(緊急連絡先、メール、お子様の医療情報など)、新たにフォームを提出してください。すべての必要書類のリンクはこちらです。
- サービス内容の変更・追加は、3月20日午後5時までに書類の提出をお願いします。
- サービス内容の変更・取消をご希望の方は、こちらをクリックし、3月20日午後5時までに所定の用紙をご提出ください。
SAP Parent Survey
SAP保護者アンケート
If you have the time, would you mind taking 5-10 minutes to complete the SAP Parent Survey? It would be great if you can submit your response by 2/24/2023.
Thank you!
お時間がありましたら、5-10 分ほど SAP 保護者アンケートにご協力ください。2月24日までにご回答いただければ幸いです。よろしくお願いします!
Reporting Child Absences
お子様の欠席の報告
We would just like to remind you that if your child will be absent from the SAP/bus for any reason, please be sure to share that information either in person with a staff member, or online by emailing schoolageprogram@oist.jp
Thank you!
もし、お子様が何らかの理由でSAPやバスをお休みされる場合は、必ずスタッフに直接お伝えいただくか、schoolageprogram@oist.jp 充てにメールでご連絡をお願いいたします。
February-April Holiday Program Dates
2-4月のホリデープログラム日程
Be sure to regularly check the SAP webpage for updated information on Holiday Program dates. Please remember that in order to receive services, you must sign up two business days in advance to the required services.
If you would like to order lunch and snacks, you must do so by the 20th of the month prior to the required service. Once a lunch order is made, refunds are not available. This includes, but is not limited to, if you decide to cancel a HP enrollment date, if your child will be absent, or if you or your child are sick and cannot attend as scheduled. Holiday Program space is available on a first-come first served-basis.
Click the link below to enroll for February- April Holiday Program dates.
https://groups.oist.jp/sap/holiday-program-2021-2022
ホリデープログラムの日程については、SAPウェブページで定期的に最新情報をご確認ください。サービスを受けるためには、必要なサービスの2営業日前までに申し込む必要があります。
昼食とおやつを注文する場合は、必要なサービスの前月20日までに注文してください。昼食の注文をした後の返金はできません。これには、ホリデープログラム参加日のキャンセル、お子様の欠席、保護者またはお子様の体調不良で予定通り参加できない場合も含みますが、これに限定されるものではありません。ホリデープログラムのスペースは、先着順でご利用いただけます。
2月- 4月のホリデープログラムのお申し込みは、下記のリンクをクリックしてください。
CLASS DOJO
クラス道場
If you have not done so already, be sure to connect to ClassDojo to see pictures and videos of what your kids are doing during their stay at the School-Aged Program. Please click the link below to join.
Please note, if you would like to join the Class Dojo application, you will need to fill out and submit a CDC User Personal Consent Form. Please speak with an SAP staff member to receive the form.
https://www.classdojo.com/invite/?c=CSZH3FR
クラス道場では、小中学校プログラムに参加中のお子さんの様子を写真やビデオでご覧いただけます。まだご利用でない方は、下記のリンクをクリックしてご参加ください。
https://www.classdojo.com/invite/?c=CSZH3FR